Juridik för företag

Kontakta oss idag för kostnadsfri rådgivning

Tvist & process

Tvister kan uppstå i många olika sammanhang och vi biträder Er i tvist, förhandlingar och domstolsprocesser.

Vi har upplevt att det viktigaste är hur tvisterna hanteras när de uppstår. Stark förhandlingsteknik och engagemang tillsammans med kreativa lösningar och hårt arbete är enligt oss ett framgångsverktyg i en process, vilket även resulterat i ett väldigt bra track record.

Sedan 2014 har vi med kundens mål i fokus vunnit framgång åt våra kunder.

Avtal

Ett välskrivet avtal kan vara nyckeln till goda relationer och bättre affärer men det kan även förhindra framtida tvister och begränsa Er risk.

Sanaz juristfirma hjälper Er att upprätta avtal, men även tolka, granska och revidera redan befintliga avtal. Vi är måna om att varje avtal skall andas företagets essens.

Vi biträder Er gärna med avtal som t.ex.

• Aktieöverlåtelseavtal
  • Allmänna avtalsvillkor
  • Anställningsavtal
  • Distributionsavtal
  • Kompanjonavtal
  • Överlåtelseavtal
  • Letter of intent
  • Sekretessavtal
  • Uppdragsavtal
  • Aktieägaravtal
  • Optionsavtal
  • Konsultavtal
  • Hyresavtal
  • Köpeavtal
Fordran

Har ni en kund som inte betalar för en utförd tjänst eller en levererad produkt?

Att få betalt när motparten inte betalar kan vara svårt och tidskrävande, kontakta oss så hjälper vi ert företag att driva in skulden.

I andra fall anser du att betalningsskyldighet saknas för att produkten inte är levererad eller för att det är fel i tjänsten och du vill bestrida fakturan.

Oavsett vilket så hjälper vi gärna till för att rätt skall bli rätt.

Juridik för startups

Har ni några funderingar kring att starta bolag eller är ni redan igång?

För oss på Sanaz Juristfirma är juridiken något som skapar affärer för startups och tillväxtbolag samtidigt som vi kan hjälpa startups att undvika onödiga framtida kostnader och risker.

Hos oss har ni alltid möjlighet att boka in ett  möte där vi går igenom er verksamhet, vad ni är i behov av, vilka risker ni kan undvika och hur juridiken kan leda till affärer för er.

Vi bistår även med att undervisa företaget i förebyggande arbete vid exempelvis försäljning av produkter och tjänster.

Som nystartade vet vi att kostnadsfrågan alltid är  viktig och därför är vi gärna med på resan och bygger upp ett juridiskt paket som passar er verksamhet. Kanske kan autogiro vara en lösning?

Nedanstående är bara ett axplock av vad vi hjälper er med:

• Bilda bolag
  • Anställningsformer
  • Upprättande och rådgivning kring avtal

Jag är supernöjd med er support och det fantastiska jobb som ni har gjort för att vinna målet. Ni gjorde det hela på bästa möjliga sätt. Ett särskilt tack till Sanaz som är så duktig och verkligen proffs i sitt arbete. Jag ska fira det här och njuta av livet nu. Stort tack !!! Jag vill verkligen starkt rekommendera Sanaz Juristfirma AB.