Tvist och Processrätt

Tvister kan uppstå i många olika sammanhang. Viktigt är hur de hanteras när de väl uppstår.

Stark förhandlingsteknik tillsammans med hårt arbete är enligt oss framgångsverktyg i en process. Vi besitter kanske inte flest års erfarenhet, men med kundens mål i fokus tillsammans med dessa verktyg har Sanaz Juristfirma vunnit framgång åt sina kunder inom processrätt.

Vill du vinna- kontakta oss!

Fastighetsrätt

För många är ett bostadsköp den största affären man gör i livet. Vi hjälper därför gärna till vid det fall att det olyckligtvis uppstår någon tvist vid köp eller försäljning av en fastighet. Kanske rör det en fråga om fel i fastigheten?

Avtalsrätt

Ett välskrivet avtal kan vara nyckeln till goda relationer och det kan förhindra framtida tvister. Sanaz juristfirma hjälper dig att upprätta avtal, men även tolka redan befintliga avtal. Parternas skyldigheter, men även rättigheter kan behöva utredas när det är oklart. Sanaz juristfirma kan med ett objektivt öga se över just ert avtal.

• Upprättande av avtal
  • Avtalsrevidering
  • Avtalsgranskning
  • Avtalstvister

Förmögenhetsrätt

Vi har god erfarenhet vid tvister som rör pengar. Har du inte fått betalt? Eller anser du att du inte ska betala för att du inte fått det du skulle ha?

Förvaltningsrätt

Myndigheter som Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten och Skatteverket kommer vi alla i kontakt med vid något tillfälle under livet. Vi finns här för dig som vill överklaga eller om du behöver en hjälpande hand för att tolka ett brev eller upprätta en ansökan.

"Sanaz Tarlani, jag vill hylla dig som den varma, engagerade och pålitliga jurist och trygga person jag har vid min sida." - Cecilia Celestine

Familjerätt

Alla behöver vid något tillfälle ett juridiskt ombud. Oavsett om du ska du bli sambo och behöver ett samboavtal eller om du ska gå isär och behöver fördela bostad och egendom så kan vi upprätta familjerättsliga avtal. Frågor som rör familjen är väldigt betydelsefulla för parterna och kräver således en stöttande, lyhörd jurist med god kompetens och stor mängd omtanke. Nedan finner ni exempel på vad vi kan hjälpa till med inom familjerätten.

• Arv
  • Bodelning
  • Samboavtal
  • Testamente
  • Vårdnad och umgänge
  • Äktenskapsförord
  • Skilsmässa

Vi hjälper våra kunder mer än gärna att ansöka om rättskydd, vilket innebär att du ibland, genom din hemförsäkring eller företagsförsäkring, kan få hjälp med större delen av kostnaden för ditt ombud.

Priser

Alla människor ska ha råd med sina rättigheter. Sanaz Juristfirma har därför flexibilitet i sina prislösningar. Utgångspunkten är tidsåtgången men i varje enskilt ärende görs en skälighetsbedömning.

Boka in en kostnadsfri konsultation hos oss redan idag så finner vi tillsammans morgondagens lösning.